De Jagersvereniging wilde in 2016 haar positie en maatschappelijke relevantie beter naar voren brengen. Na het vernieuwen van de huisstijl en communicatiestrategie was het de hoogste tijd voor een nieuwe website om haar ambities te dragen en waar te maken. Om de doelgroepen leden, wildbeheereenheden, media, politiek en algemeen publiek optimaal te bedienen werd een website gecreëerd met nadruk op het zichtbaar maken van de maatschappelijke rol van jagers, het ondersteunen van opinieartikelen en het aanzwengelen van online discussie om zodoende een genuanceerd beeld te brengen van de jacht in Nederland.
Mijn werk
Als projectleider van de vernieuwde website van de Jagersvereniging begeleidde ik onder tijdsdruk een traject van 4 maanden met Superinteractive BV waarmee vijf zeer diverse doelgroepen online bediend moesten worden. Tevens heb ik grotendeels eigenhandig het contentmateriaal van de website geproduceerd, de beeldstrategie ingevuld en de applicatie ‘Wild op de Kaart’ bedacht en de ontwikkeling ervan aangestuurd. Deze applicatie was een combinatie van ledenvragen, publieke aandacht voor wild als verantwoord vlees en behoefte aan een sterke beelddrager vanuit de lobby.